Anywhere the wind blows festival - Banana Online Marketing

Over het Project

Periode: Maart 2019 tot juni 2019

Opdrachtgevers:
Zuiderstrandtheater & het Nederlands Blazers Ensemble (NBE)

Onderwerp:
Bouwen van de website. Facebook, Google Zoeken, Google Display & YouTube advertenties.

Project

In februari 2019 werden wij gevraagd of wij konden helpen bij het opzetten van de website en de online marketing voor het nieuwe festival “Anywhere the wind blows”. Dit festival was een lang gekoesterde wens tussen het Nederlands Blazers Ensemble (NBE) en het Zuiderstrandtheater. Het enige probleem was dat dit festival al in juni plaats ging vinden en er was nog niks. Wij hebben daarom in een record tijd een website gebouwd en opgezet en daarna in april en mei advertenties gedraaid om zoveel mogelijk bezoekers te krijgen voor het festival. Het resultaat ziet u hiernaast.

Resultaten

Naast het opzetten van de website en de online marketing kanalen hebben wij ook het Google Analytics account opgezet met speciale link tracking voor de kaartverkopen via de Google Tag Manager. Hieronder vind u de resultaten van het project.

Website resultaten

  • De website was live binnen slechts vier weken van teken tafel tot online!
  • Zeer hoge kwaliteit in een korte tijd, voor een lage prijs.
  • Voor alle drempels hebben wij een oplossing gevonden.
  • Bekijk de website hier https://anywherethewindblows.nl/


Online marketing resulaten

  • Er zijn 2000 kaarten verkocht!
  • Ruim 6.600 bezoekers op de website gehad.
  • Google display 270K vertoningen.
  • YouTube 25K vertoningen.
  • Facebook 117K views & 43K personen bereikt.
  • Voor een beginnend festival zijn dit erg hoge resultaten en het budget was relatief klein.

Conclusie

Ondanks de erg strakke deadline hebben wij in een zeer korte tijd een website van teken tafel tot online opgezet. Vervolgens hebben wij in de resterende tijd een blitzkrieg campagne opgezet om alle bezoekers van het NBE.nl & het Zuiderstrantheater.nl te activeren om naar het ATWB festival te komen. Dit in combinatie met de overige marketing kanalen heeft er voor gezorgd dat wij 2000 bezoekers hebben mogen verwelkomen op een festival met relatief onbekende namen en een genre die niet bekend is bij het grote publiek. Wijzelf en de opdrachtgevers zagen dit als een groot succes!

Reactie van de klant

“Wij vonden de samenwerking met Banana Online Marketing erg prettig. En het was erg fijn om de online marketing en de website bij één partij te hebben liggen. Ondanks een aantal kleine strubbelingen in het begin heeft Banana Online Marketing overal een antwoord op gevonden. Wij zijn erg tevreden met het resultaat in zo’n korte tijd!”

Marjolein Vermaesen
Marketeer
Zuiderstrandtheater

Wilt u ook een soortgelijk project opstarten?

Neem contact op!