Over het Project
Periode: May 2016 – tot heden
Klant: Zuiderstrandtheater
Onderwerp:
Opzetten van Google ads, Facebook advertenties & advies
Project
Voor het Zuiderstrandtheater zijn wij al bijna vier jaren op project basis aan het werk voor verschillende projecten. Zo hebben wij een keer een Google ads display campagne opgezet voor het nieuwe seizoen van 2016/2017. En wij hebben advies gegeven met betrekking tot Google Analytics en online marketing in het algemeen. Maar in deze case behandelen wij de online marketing activiteiten die wij voor het Februari Festival hebben opgezet.
Resultaten
- Google Display (banners)
- YouTube advertenties
- Facebook advertenties
Hieronder staan een aantal indicaties van de resultaten van de campagnes. Helaas kunnen wij geen exacte cijfers verstrekken.
Februari Festival 2020 – Beethoven
- Verhoging verkochte kaarten met 64%! (met extra voorstellingen).
- Verhoging van het aantal bezoekers met 17% op de website.
- Online marketing budgetten zijn gelijk gebleven.
Februari Festival 2019 – Braams
- Verkochte kaarten gestegen met ruim 30% en in 2018 waren er veel vrijkaarten weggegeven. Dus dit percentage ligt nog vele malen hoger.
- Duizenden bezoekers op de website gekregen in maar drie maanden tijd.
Conclusie
In 2019 hebben wij met de nieuwe online marketing kanalen een significante verhoging in het aantal verkochte kaarten teweeggebracht. Het was duidelijk om te zien dat alle kanalen een positieve bedrage hebben geleverd in het aantal verkochte kaarten. In het jaar daarop in 2020 hebben wij (samen met de andere kanalen) weer een verhoging in het aantal kaarten gerealiseerd. Daarnaast hebben wij gebruik kunnen maken van de basis die wij in 2019 hebben gelegd. Er waren veel mensen die in 2020 weer terug zijn gekomen. Wij hopen daarmee voor 2021 weer een nieuw succes neer te zetten wanneer de omstandigheden dit toelaten.
Advertentie voorbeelden
Reactie van de klant
“In de afgelopen twee seizoenen hebben wij erg prettig samengewerkt met Banana Online Marketing. In beide jaren hebben wij een flinke impact gezien van de online marketing werkzaamheden in de bezoekers aantallen naar de website en in de verkopen van de kaarten. Wij zien er naar uit om volgend seizoen weer met elkaar samen te werken!”
Corné Ran
Programmeur & Marketing Klassiek en Nieuwe Kerk
Zuiderstrandtheater