Naast een bron van inkomsten bijvoorbeeld bij webshops is uw website ook uw visitekaartje. Hier zou alle informatie moeten staan over uw bedrijf en de producten of diensten die u levert. Bij Banana Online Marketing hebben wij ervaring met meerdere website systemen ook wel CSM (content management systemen) genoemd. Lees hieronder op de met welke systemen wij ervaring hebben en de meest gestelde vragen over het uitbesteden van uw website (FAQ). Of neem via de onderstaande knop meteen contact met ons op!
Website laten maken
Wordpress
Wij hebben veel ervaring met het bouwen van websites in WordPress en dat is ook het platform wat we voor de meeste klanten gebruiken. Naast diensten websites en visite kaarten is WordPress ook erg goed te gebruiken om te bloggen. Daarnaast kunnen er ook producten in WordPress verkocht worden. Maar daar vertellen we hieronder meer over. Hieronder staan de voordelen van Wodpress
Voordelen van WordPress:
- Zeer flexibel
- Grote adoptie (veel plugin’s)
- Gebruiksvriendelijk
Nadelen van WordPress:
- Geen automatische updates zoals bij Wix, Lightspeed & Mijn webwinkel.
- Onderhoud nodig één keer in de drie tot zes maanden.
- Aparte hosting nodig voor de website
Wix
Wanneer het budget wat kleiner is en er weinig flexibiliteit nodig is dan kunnen we ook een website bouwen in Wix. Hierbij kan de klant meer pagina’s zelf bouwen waardoor het een stuk goedkoper wordt om de website op te zetten. Ondanks dat het mogelijk is raden wij niet aan om Wix te gebruiken voor een webshop. Dit omdat de onderstaande platforms hier beter in in zijn. Hieronder staan de voordelen van Wix.
Voordelen van Wix:
- Kan goedkoop zijn
- Gebruiksvriendelijk
- Automatische updates en hosting.
Nadelen van Wix:
- Minder flexibel
- Weinig plugins
Lightspeed & Shopify (webshops)
Wanneer u een webshop wilt bouwen en geen of weinig onderhoudskosten wilt betalen dan raden wij aan om gebruik te maken van Lightspeed of Shoppify. Beiden webshop systemen zijn erg goed en bedien worden wereldwijd gebruikt. Afhankelijk van uw wensen kunnen we een keuze maken tussen één van deze twee systemen. Beide systemen lijken erg veel op elkaar en daarom hebben wij ze samengevoegd. Hieronder staan de voordelen van deze webshop systemen.
Voordelen van WordPress:
- Gebruiksvriendelijk
- Automatische updates & hosting
- Geen extra onderhoudskosten.
Nadelen van WordPress:
- Minder plugin’s dan bij WordPress (niet alles is mogelijk).
- Hogere maandelijkse kosten.
- Minder flexibel
Magento 2.0 & Salesforce ecommerce
Tot slot hebben wij ook ervaring met e-commerce platformen als Magento 2.0 en Salesforce e-commerce cloud (vroeger Demandware). Wij hebben ervaring met het werken met deze systemen. Echter het wordt pas voordelig om voor deze platformen te kiezen als u al een bestaande webshop heeft die meer dan 500K aan omzet per jaar heeft. Deze systemen zijn namelijk duurder in de onderhoud en hebben vaak development nodig van programmeurs en daardoor wordt het duurder om deze webshops te onderhouden. Voor het MKB en middelgrote ondernemingen raden wij daarom ook af om deze webshops te gebruiken.
Voordelen van Wix:
- Veel ingebouwde functionaliteit
- Veel plugin’s (vooral voor Magento 2.0).
- Ook mogelijkheid voor Omnichannel (fysieke winkel)
Nadelen van Wix:
- Minder plugin’s dan bij WordPress (niet alles is mogelijk).
- Hogere maandelijkse kosten.
- Minder flexibel
Veelgestelde vragen over websites laten maken / FAQ
Heb ik een website nodig?
Mijn website is meer dan 10 jaar oud moet ik een nieuwe?
Waarom moet een website geoptimaliseerd zijn voor mobiel?
Wat is een plugin?
Welke websites raden wij af?
Zit uw CMS-systeem er niet bij?
Welke website past bij mij?
Neem contact met ons op om uw eerste project te starten!
Ons proces
1. Kennismaking
Tijdens de kennismaking bespreken we onder de huidige pijnpunten en de mogelijkheden waar wij uw bedrijf mee van dienst kunnen zijn. Wij komen graag bij u op bezoek zodat we u en uw bedrijf beter leren kennen.
2. Analyse van de huidige setup
Tijdens de Analyse fase gaan wij uw huidige accounts beoordelen en analyseren we waar er mogelijkheden liggen. Nadat wij toegang hebben tot uw accounts analyseren we waar het laag hangend fruit hangt.
3. Rapportage voor verbetering
Alle bevindingen en aanbevelingen schrijven we op in een rapport en leveren wij bij u aan ter beoordeling.
4. Contract & implementatie
Aan de hand van de rapportage stellen wij samen een contract op over welke verbeteringen wij gaan doorvoeren en met welke kanalen we gaan starten. Deze worden tijdens de implementatie fase opgeleverd.
5. Optimalisatie & Onderhoud
Aan de hand van de rapportage stellen wij samen een contract op over welke verbeteringen wij gaan doorvoeren en met welke kanalen we gaan starten. Deze worden tijdens de implementatie fase opgeleverd.
6. Groei & uitbreiding
Vervolgens wordt er met de behaalde winst gekeken welke kanalen wij nog meer kunnen opschalen. En daarmee beginnen stap 2 en 3 weer opnieuw.